Mukadimah Kisah AmQ AnaQi

My photo
Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia
Merupakan siswa kelahiran UiTM Seri Iskandar Perak masih menuntut dan hijau dalam seni Fotografi*Saya Budak baru Belajar*

Saturday, March 19, 2011

Photojournalism VS Fashion Photography

Sumpah aku lebih suka subjek Photojournalism daripada subjek Fashion Photography !!


Mungkin sebab aku lebih selesa dalam bidang bertemu orang ramai secara formal dalam sesuatu majlis mahupun pertemuaan secara dua mata.Subjek photojournalism amat menyeronokkan mungkin sebab gambar aku banyak yang dah diprocedd dibandingkan rakan sekelas yang lain yang masih mencari-cari bahan untuk dijadikan assigment.


Photojournalism
Ikon Foto -  Procedd
Foto Sequence - Procedd
Foto 'Esseys' - Procedd
Foto Event - Procedd
Imej Tersirat - Procedd
Interview - OTW
Sukan - Takde Idea
Final - Blur..
Foto 'Esseys' : Proses Penghasilan Bahan Kelapa Sawit
Felcra Nasarudin, Seri Iskandar
Foto Event : Perasmian Citra Budaya Perpatih Negeri Sembilan
*tapi nie time raptai nanti aku upload time perasmian ek..=)


Fashion photography pulak buat aku pening sebab aku tak biasa untuk mencari model yang sesuai sebenarnya.Kalau yang ok mesti dia busy mahupun segan so terpaksa lah aku mencari siapa-siapa yang free sehinggakan perkataan RESHOOT sentiasa kedengaran...Boring Nyaa !!
dah lah tema Communication kena reshoot untuk kali ke-3..adoii !! aku tak faham apa yang Cik Wan nak..Saboo je lah !
Tema COMMUNICATION yang 1 time nie masih blur kerana Lect mahukan model yang berbeza segi (Tak kisah umur or perkerjaan) dengan main idea sejenis Haiwan(Kitorang gunakan Hamster).Assigment nie aku buat dengan Gah.Lect kata "Gambar nie Cantik tapi BURUK !" statment !
Tema SEROJA aku gunakan Lala sebagai Model.Tapi gambar assigment aku malas nak tunjuk sebab tak procedd ag.

Photojournalism VS Fashion Photography
dua-dua subjek amat memerlukanidea dan usaha yang tinggi ! KeGIGIHAN diperlukan ! =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...