Mukadimah Kisah AmQ AnaQi

My photo
Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia
Merupakan siswa kelahiran UiTM Seri Iskandar Perak masih menuntut dan hijau dalam seni Fotografi*Saya Budak baru Belajar*

Sunday, April 24, 2011

Ayam Hitam?Baru aku tahu

Saje je lah nak tulis pasal Ayam Hitam nama saintifiknya Ayam Selasih.Aku terpanggil untuk mencoret pasal binatang ini sebab 'first time' aku jumpa ayam yang berwarna hitam !Sumpah sebelum nie aku tak tahu dan tak ambik tahu pun..hehehehe
Yang buat aku tahu mengenai ayam nie semasa aku membuat assigment dekat Pasar Gunung Rapat dekat Gopeng.Tengah syok-syok tangkap gambar tetibe aku terpandang benda yang berwarna hitam dekat Auntie tue.Rupa-rupanya jenazah ayam.hahaha..memang jakun lah kan tanya sana tanya sini apatah lagi benda 'first time' jumpa,Nasib baik auntie dan kakak kat situ sporting walaupun berlainan bangsa.
Kat nogori den setahu den lah takdo benda alah nie.Nak makan?memang tak nak lah walaupun orang pelawa..hahahaha

Ayooo ! Hitam kan..goli den auntie nie kata rasanya sedap.Sedap ke?hehehe
p/s : ayam nie orang cina punya sebab tue tak disembelih.Harap maklum.

Aku copy paste petikan satu laman web nie :-
Ayam selasih, mempunyai kulit, kaki, daging dan paruh yang berwarna hitam. Hanya bulu sahaja yang berwarna putih.(Petikan daripada laman web http://angsadaria.blogspot.com/2008/07/ayam-selasih-dan-ayam-bittle.html)


Nielah muko ayam Selasih Black tue..comelkan tapi didalam ayoyoo..hahaha

Aku tanya classmate aku pun diorang tak tahu walaupun diorang duk kat Perak nie ha..Ish3..Takpelah yang penting aku tahu ayam ada bnyak jenis lagi selepas kajian mengenai ayam telah aku jalankan..XD

Korang pernah rasa ke?euww...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...